ورزش بعد از بارداری

ورزش بعد از بارداری با inshapebody

فرایند زایمان، چه طبیعی باشد و چه سزارین، پیامد ها و فشار زیادی بر بدن مادر تحمیل می کند. خانم‌هایی که به‌تازگی مادر شده‌اند، علاوه‌بر مشکل اضافه‌ی وزن پس از بارداری، با نوسانات خلقی و افسردگی پس از زایمان نیز دست به گریبانند. در این بین، ورزش یکی از مهم‌ترین ابزارها در دست‌یابی دوباره به تناسب اندام،لاغری بعد از زایمان و بهبود روحیه‌ی مادران جدید است. علم پزشکی معتقد است که هر زنی پس از زایمان، به‌محض‌ احساس نشاط و آمادگی جسمی، می‌تواند ورزش را به‌تدریج آغاز کند. بهتر است تا حدود پنج ماه پس از زایمان، از ورزش ها و تمرینات سنگین یا دویدن پرهیز کنید.این کار کمک می کند پس از دوران بارداری و زایمان فشارهای هایی را که کف لگن تان تحمل کرده ترمیم کنید.

معمولا مادرها پس از زایمان هیجان زیادی دارند، اما وقتی دچار اندوه پس از زایمان می شوند لازم است تا با تمرینات و ورزش هایی روحیه و نشاط خود را بازیابند.این کار با ورزش بعد از بارداری باinshapebody قابل انجام است.

انجام تمرینات منظم درآغاز دوران مادری ، می‌تواند به جلوگیری از علائم PND منجر شود.مطالعه ای نشان داده که حضور در جلسات ورزشی منظم،کمک می‌کند مادران جدید احساس مثبت‌تری را تجربه کنند. ورزش روزانه همچنین می‌تواند به بهبود کیفیت خواب آنها منجر شود و این را در زمان هایی که کودک شما دایما بیدار است ،قدر خواهید دانست.

ورزش بعد از بارداری با inshapebody

لاغری با متد EMS

EMS  مخفف Electrical Muscle Stimulation به معنای تحریک کردن عضلات با جریان های الکتریکی ،نوعی تکنولوژی جدید است که در آن یک جلیقه تمرینی به تن مادر پوشانده می شود و الکترود‌هایی بر گروه‌های عضلانی وی مستقر می گردد.در این روش به علت تلفیق تمرینات سنتی با فشار دستگاه، دستورات تحریک کننده هم از طریق مغز به عضلات صادر می شود و هم از طریق الکترود‌ها.

این ترکیب سبب می شود تمرین در زمان کوتاه‌تر و با فشار بیشتر انجام شود و بازدهی بالاتری نصیب فرد شود. EMS روشی است با بازدهی بسیار که طی یک یا دو جلسه بیست دقیقه ای در طول هفته ، اهداف مختلف تمرینی را حاصل می کند.

مزایای روش تمرینی EMS

روش تمرینی ای ام اس مزایای بسیاری دارد که از جمله می توان به ، صرفه جویی در زمان ،عدم فشار روی مفاصل ، تاثیر سریع‌تر،تمرین دادن عضلات با قابلیت کنترل دقیق و به صورت جداگانه اشاره کرد .

این روش برای کسانی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند،به راه های لاغری و کاهش وزن تهاجمی متوسل شوند بسیار کم هزینه تر و وافی به مقصودتر است.

تحقیقات نشان داده با تمرینات EMS نتایج ذیل حاصل می شود:

تقلیل درد‌های پشت و کمر

تقویت عضلات کف لگن

رفع بی‌اختیاری ادرار

تقویت عضلات تحلیل‌رفته بعد از جراحی

ریکاوری زودهنگام روحی و جسمی بعد از زایمان

ممنوعیت های تمرین با روش EMS

EMS یک ورزش پر فشار محسوب می شود و لذا پیش  از آغاز  اولین جلسه تمرینی، شرح حال فرد باید اخذ شود .بیماران دارای بیماری‌های متابولیک یا عضلانی مثل کم‌کاری تیرویید،دیابت و … و همچنین دارندگان بیماری‌های خودایمنی و قلبی-عروقی یا تنفسی تنها می توانند با اجازه پزشک خود دست به این تمرینات بزنند.

سایر مطالب

لاغری با متد EMS

لاغری با ورزش

آنالیز چربی بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید