عضله سازی با ورزش

آیا عضله سازی نیازی به تمرینات زیاد و سخت دارد؟
آیا این فکر که عضله سازی در ورزش بسیار فرایندی پیچیده و روندی طولانی دارد درست است؟

 

بسیاری از افراد بالاخص مردان علاقه دارند که عضلات قوی و سختی داشته باشند. از همین رو تصور می کنند که باید تمرین های سختی را پشت سر بگذارند تا به این هدف خود برسند.
اما این تصور تا حد زیادی غلط است. علیرغم اینکه عضله سازی نیازمند جلسات تمرینی منظم و پی در پی است اما افراد می توانند با انجام فعالیت های بسیار ساده ای عضلات خود را قوی و محکم بسازند.

در این نوشتار قصد داریم به برخی از تمرینات و نیز حرکت های ورزشی ای که می تواند در مسیر عضله سازی کمک زیادی به ما داشته باشد به شما معرفی کنیم. البته در انتها از ذکر نکات تغذیه ای نیز عبور نکرده ایم و اشاره ای به آنها داشته ایم.

اولین و مهم ترین نکته در عضله سازی چیست؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید مد نظر قرار دهید این است که باید در مسیری که انتخاب کرده اید مصمم باشید و پشتکار نشان دهید. در ادامه این مقاله به ارائه راهکارهایی خواهیم پرداخت که می تواند تا حد زیادی در امر عضله سازی کمک رسان شما باشد . اما ابتدائا و پیش از آنکه آنها را مطرح کنیم باید بگوییم که در صورتی که در انجام آنها و رعایت آنها پشتکار نداشته باشید نمی توانید به هدف خود برسید. بنابراین اولین و مهم ترین نکته این است که تصمیم قطعی خود را گرفته سپس نهایت تلاش خود را در جهت رعایت آنها داشته باشید.

برای عضله سازی چه راهکارهایی وجود دارد؟

واقعیت این است که عضله سازی می تواند با انجام و رعایت نکاتی خیلی ساده انجام پذیرد. درواقع در این بخش به ذکر نکاتی می پیردازیم که تا حد زیادی می تواند در عضله سازی به شما کمک کند تا سریع تر از قبل به هدف خود برسید.

• افزایش وزن وزنه هایی که می زنید؛

اولین راهکار مفید و مثمر ثمر این است که وزنه های زیادی بزنید. در واقع هم باید به لحاظ تعدادی و هم به لحاظ حجمی وزنه ها را بیشتر کنید. برای این کار برنامه دقیق و مشخصی داشته باشید و هر روز تعداد بیشتری وزنه بزنید و در پایان هر دوره ای ( مثلا چند روزه و یا یک هفته ای ) حجم و سنگینی وزنه را افزایش دهید تا فشار بیشتری وارد عضلات شود. این اقدام در جهت عضله سازی بسیار سودمند است.

• افزایش ماهیچه ها و عضلات درگیر در یک حرکت ورزشی با انتخاب هوشمندانه یک حرکت؛

در واقع این نکته به این موضوع اشاره دارد ک شما باید حرکاتی را انجام دهید که در آن حرکت ها تعداد بیشتری از عضلات شما درگیر حرکت شود. با این اقدام می تواند در کوتاه ترین زمان، بیشترین عضلات را قوی تر کنید در نتیجه عضله سازی بهتر و سریع تر رخ می دهد.

• هالتر مهم ترین راه برای عضله سازی است؛

یکی از حرکاتی که می تواند در عضله سازی نقشی پر رنگ داشته باشد استفاده از هالتر است. زیرا که سنیگنی زیادی را بر روی عضلات شما وارد می کند و نیز آنکه عضلات زیادی را در هنگام انجام به خود درگیر می کند.

نکات غذایی در عضله سازی کدامند؟

باید در دورانی که به عضله سازی می پردازید تغذیه مناسبی داشته باشید. در غیر اینصورت نمی توانید به روند عضله سازی امیدواری داشته باشید.
تغذیه مهم ترین رکن در ورزش های بدن سازی علی الخصوص عضله سازی است. مقدار زیاد اب و غذاهایی که چربی کمتری دارند اما انرژی بیشتری به بدن شما می دهند می تواند روند عضله سازی را تسریع کند.

افزایش میزان خوردن یکی از موضوعاتی است که همگان در نظر دارند اما نمی دانند که اگر مواد غذایی غیر مفید و غیر سالم را مصرف کنند هیچ فائده ای که برای بدن ندارد هیچ، ضرر هایی را هم به بدن و روند بدن سازی وارد می کند. همیشه باید این نکته مهم را در نظر بگیرید مصرف مواد غذایی غیر سالم را باید به طور کلی حذف و یا کاهش بدهید.

استفاده از پروتئین ها می تواند تا حد زیادی افزایش میزان عضله ها و ماهیچه های شما را در پی داشته باشد. از همین رو مصرف پروتئین را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید.

نقش میزان استراحت و خواب در عضله سازی

از مهم ترین نکاتی که مربیان بدن سازی به ورزش کاران گوشزد می کنند این است که حتما باید فواصل زمانی میان فعالیت های ورزشی را استراحت کنید و نیز خواب کافی در این مدت داشته باشید. بدن بعد از انجام فعالیت های سنگین ورزشی نیازمند دوره ای برای استراحت است تا بتواند به حالت عادی از لحاظ گردش خون و غیره برسد. تمامی این مراحل در نتیجه نهایی یعنی عضله سازی نقشی اساسی را ایفا می کند.

یکی نکته اساسی در زمینه انجام فعالیت های ورزشی غلط

فعالیت های ورزشی اگر به درستی انجام نشوند علاوه بر اینکه تاثیری در بهبود کیفیت جسمی ندارد بلکه می تواند جان آنها را به خطر بیندازد. به همین جهت این توصیه را داریم که همواره در انجام فعالیت های ورزشی از بهترین متخصصین و مربیان کمک بگیرید تا با کمترین خطری مواجه نباشید.


در انتها امیدواریم که تمامی اطلاعات ارائه شده بتواند شما را در امر عضله سازی یاری کند.
این روزها با رش دو گسترش فعالیت های ورزشی و نیز مراکزی که به افراد در زمینه سلامت بدنی شان کمک می کنند باید این نکته را در نظر داشته باشید که باید از مهم ترین و معتبر ترین مراکز برای انجام فعالیت های ورزشی کمک بگیرید.

سایر مطالب

لاغری با متد EMS

لاغری با ورزش

آنالیز چربی بدن

درمان تنبلی تخمدان با ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید