بشقاب غذاتو تمیز نکن

بشقاب غذاتو تمیز نکن

در فرهنگ ایرانی، غذایی که در بشقاب شما کشیده شده باید کاملا تمام شود. اما بهتر است که با این عادت خداحافظی کنید و قبل از اینکه احساس سیری و پری کامل به شما دست دهد از سر میز کنار بکشید حتی اگر بشقاب شما هنوز تمام نشده چرا که هر 4 قاشق برنج اضافه تر 80 کالری به وعده شما اضافه میکند. برای اینکه اسراف هم نکنید بهتر است مقدار کمتری در بشقاب غذا بکشید و یا باقی مانده آن را برای وعده بعدی خود جدا کنید.

 

بشقاب غذاتو تمیز نکن

کالری روغن زیتون با سایر روغن ها یکیست

با وجود اینکه روغن زیتون جز سالم ترین روغن هاست اما از نظر کالری با سایر روغن ها فرقی ندارد. پس به دلیل مفید بودن آن از مصرف بیش از حدش خودداری شود. هر یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بین 120 -140 کالری دارد که از نظر کالری فرقی با سایر روغن ها ندارد.

شکلات تلخ انتخاب سالم تر اما پر کالری

بهتر است بدانید که هر یک بسته شکلات تلخ ( 100 گرم) حدودا 600 کالری دارد. شکلات تلخ به دلیل اینکه غنی از فیتونوترینت های آنتی اکسیدانی است و به خصوص روی سلامت قلب و عروق اثرات مثبت دارد یک انتخاب غذایی سالم تر نسبت به سایر بیسکوییت ها و قندهای ساده می باشد. اما صرفا به این دلایل در مصرف آن زیاده روی نکنید.

چاق کننده های پاییزی

خوراکی های پاییزی مثل لبو و باقالی جز لذت هایی است که فصل سرما با خود به ارمغان می آورد. لبو و باقالی با وجود اینکه سبزیجات هستند اما مانند سایر سبزیجات فقط 20 کالری در هریک واحد ندارند. این مواد غذای جز سبزیجات نشاسته ای هستند که معروف ترین آنها سیب زمینی است  و در هر 100 گرم حدودا 80 کالری دارند. پس در کنار لذت بردن از این خوراکی های پاییزی خوشمزه به مقدار آن نیز توجه کنید تا کالری زیادی دریافت نکنید.

 

بشقاب غذاتو تمیز نکن

تهیه و تنظیم : توسط کارشناس ارشد تغذیه حدیث سرلک

 

شعار این مجموعه” اینشیپ بادی ، مسیر سلامتی ” می باشد.

برای مشاوره و تست رایگان بر روی لینک زیر کلیک کنید

در خواست مشاوره و آنالیز رایگان
اینشیپ بادی در آپارات

اینشیپ بادی زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید