سوپ دال عدس و کدو حلوایی

سوپ دال عدس و کدو حلوایی

سوپ دال عدس و کدو حلوایی یکی از بهترین انتخاب ها غذاییِ فصل پاییز است چرا که از سبزیجات مغذی همین فصل تهیه میشود. همچنین به دلیل محتوای پروتینی و فیبر بالا در عین حال کالری کم برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند یک انتخاب عالی است.

 

یک فنجان عدس پخته شده ۱۴ گرم پروتئین از نیاز روزانه را تامین می کند! حبوبات همچنین با داشتن حدود ۱۶ گرم فیبر در هر یک فنجان  عدس منبع عالی فیبر هستند.

طبق آخرین دستورالعمل های تغذیه ای، زنان روزانه ۲۵ گرم فیبر (21 گرم در سن بالای ۵۱سال) و مردان 38 گرم فیبر در روز (۳۰ گرم برای سن بالای ۵۱ سال) نیاز دارند. یک کاسه سوپ عدس حداقل نیمی از مقدار توصیه شده فیبر مورد نیاز روز را تامین می کند.

عدس علاوه بر فیبر و پروتئین، منبع عالی آهن، ویتامین B6 و منیزیم نیز هست. بسیاری از ایرانی ها منیزیم کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند که توجه به آن مهم است زیرا کمبود منیزیم با بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان، فشار خون بالا و دیابت مرتبط است.

در صورتی که به صورت منظم از غذاهای حاوی منیزیم مانند عدس و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید، دچار کمبود این ماده مغذی نخواهید شد.

بیشتر بدانید: من که این همه چای میخورم چرا باز آب بدنم کمه

 

سوپ دال عدس و کدو حلوایی

 

همچنین از نظر تغذیه ای، کدو حلوایی منبع عالی بتاکاروتن است که از رنگ نارنجی/زرد آن تامین می شود. این آنتی اکسیدان به بینایی کمک می کند، سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند و به سلامت پوست در روزهای سرد و خشک پاییزی کمک می کند. برای افزایش مقاومت بدن در برابر آلودگی هوا نیز کدو حلوایی پیشنهاد می شود.

همچنین با کدو حلوایی حاوی پتاسیم است که به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد. بنابراین، این سوپ نه تنها طعم عالی دارد، بلکه برای شما مفید هم است!

 

سوپ دال عدس و کدو حلوایی

 

طرز تهیه سوپ عدس و کدو حلوایی

ابتدا سیر و پیاز را در روغن زیتون تفت دهید. کدو حلوایی های پوست گرفته و خورد شده را نیز تفت دهید و بعد از آن ادویه را اضافه کنید. در انتها باقی مواد را به همراه آب سبزیجات اضافه نموده و اجازه دهید آرام آرام بپزد. ۱۰ دقیقه آخر پخت بیبی اسفناج و نمک را اضافه کنید. از آنجا که کدو و عدس برای مدت طولانی پخته می شوند، به طور کامل نرم شده و غلظتی یک دست و کرمی به شما می دهند که شما را در روزهای سرد پاییز، گرم خواهد کرد.

 

جدول ارزش غذایی به ازای یک سروینگ

سوپ دال عدس و کدو حلوایی

تهیه و تنظیم :  حدیث سرلک – کارشناس ارشد تغذیه

شعار این مجموعه” اینشیپ بادی ، مسیر سلامتی ” می باشد.

برای مشاوره و تست رایگان بر روی لینک زیر کلیک کنید

در خواست مشاوره و آنالیز رایگان
اینشیپ بادی در آپارات

اینشیپ بادی زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید